Moja przyjaciółka Rita jest ekspertem kryminalistycznym. Ma 42 lata. Kupuje mocne papierosy, trenuje judo i nie boi się niczego

Moja przyjaciółka Rita jest ekspertem kryminalistycznym. Ma 42 lata.

Kupuje mocne papierosy, trenuje judo i nie boi się niczego. Rita ma mężczyznę o 9 lat młodszego. Jest wiodącym architektem w bardzo solidnej firmie budowlanej.

Eryk piecze najsmaczniejsze ciasta, jakie kiedykolwiek jadłam w życiu. I wymyśla bajki dla ich jednorocznych bliźniaków. Kładzie ich spać, jeśli Rita jest w pracy. I wstaje do nich w nocy, ponieważ Rita jest zmęczona.

Moja druga przyjaciółka Olga, jest psychologiem w wojsku.

Była w Iraku. Jej pierwszy mąż, chirurg wojskowy, zmarł 12 lat temu. W zeszłym roku wyszła za mąż za operatora, który nakręcił raportaż z jednej z akcji ratunkowych.

Początkowo byli tylko przyjaciółmi, a potem kiedy Olga uległa wypadkowi i opiekował się nią przez sześć miesięcy. Wziął urlop w pracy, aby nie jechać w podróż służbową. Ślub wzięli, gdy była na wózku.

Dziewczyna, pomimo prognoz, wstała. Syn Olgi nazywa Adama ojcem. A on sam pęka z dumy, że chłopiec pojechał na olimpiadę fizyki do Sztokholmu.

Maria jest profesorem filozofii.

Poślubiła mężczyznę bez wykształcenia wyższego. Buduje dla niej dom, przygotowuje kolacje, uwielbia dzieci i pilnuje by nie hałasowali, ponieważ Maria przygotowuje się do wykładów.

Maria zajmuje się karierą naukową i planuje wyjechać na rok na staż do Chin. Paweł jest zafascynowany Marią. Nie ma pojęcia o Heglu i egzystencjalistach.

Ale wie, jaki jest rozmiar buta Marii, i nie zapomina zmienić opon letnich na zimowe w jej samochodzie. Mimo, że sam ma dużo pracy na stolarni przy obróbce drewna. Nie jest może milionerem, ale ma pasję i świetnie sobie radzi.

Kiedy ktoś mi mówi, jaka powinna być idealna kobieta, aby być kochaną i poślubioną, śmieję mu się w twarz. Ponieważ mężczyźni nie kochają idealnych, ale te, które do nich pasują. Ze wszystkimi ich wadami i zaletami, niedoskonałościami i niewpasowaniami w cudze wyobrażenia, pęknięciami i wgnieceniami.

Więc nie musisz bać się żyć tak, jak chcesz i być tym, kim chcesz być i jaka chcesz. To wszystko, co chciałam wam dziś powiedzieć. Przytulam.