Oto 7-letnia Grace z zespołem Downa. Jest modelką i pracowała już dla Disneya

Życie rodziny, w której jest niepełnosprawne dziecko musi mierzyć się z wyzwaniami, jakie są obce zdrowej rodzinie.

Zespół Downa jest dość częstym przypadkiem i wiąże się ze stosunkowo niewielkimi ograniczeniami. Przydarza się u 1 na 800 dzieci, a mimo to dzieci dotknięte syndromem są izolowane i stygmatyzowane.

Grace Isabella Wharton z Cheshire jest po prostu jednym z wielu.

Dla Cheryl i Johna Whartona, gdy dowiedzieli się, że zostaną rodzicami dziecka z zespołem Downa to był dramat. Cheryl niemal dobę nie była w stanie opanować łez. Dla niej świat się skończył.

Dziś sama nie rozumie jak mogła tak bardzo rozpaczać z tego powodu.

Bo dziś Grace jest jej błogosławieństwem. To najsłodsza, najszczersza i najserdeczniejsza istota jaką mogła urodzić. W dodatku stała się inspiracją dla wielu innych dzieci z zespołem Downa.

Pewnego dnia Cheryl zabrała córeczkę na sesję zdjęciową. Grace oczarowała wszystkich i od razu było widać, że wspaniale czuje się przed obiektywem.

Pomimo pewnych ograniczeń Grace jest pewną siebie i uroczą dziewczynką.

„Grace otrzymała wiele ofert. Zatrudniał ją Disney, CBeebies i BBC. Naprawdę dużo pracuje.” – mówi Cheryl.

Obecnie Grace jest zatrudniona przez Zebedee Management, firmę, która reprezentuje ponad 300-tu niepełnosprawnych modeli.

Firma wysyła w świat ważny przekaz. Osoby niepełnosprawne nie mogą być pomijane. Są takimi samymi członkami społeczeństwa jak ludzie zdrowi.

„Myślę, że dobrze się stało, że więcej firm zaczęło włączać grupy, które kiedyś były pomijane w kampaniach reklamowych, w tym społeczności zespołu Downa!”

Świat oferuje niewiele dla osób niepełnosprawnych, a w każdym razie oferta ta jest o wiele skromniejsza niż dla w pełni zdrowych ludzi. Ale urocza, żywiołowa Grace swoją osobowością pracuje też na to by to się zmieniło.

Zespół Downa najczęściej determinuje pewne problemy ze zdrowiem jak wady słuchu, mowy, wzroku czy wady serca.

Grace ma problemy z mową w efekcie obniżenia napięcia mięśniowego.

„Grace przeżyła wiele, odkąd się urodziła. Miała kilka poważnych operacji, ale nigdy nie była naprawdę chora” – mówi jej mama.

Grace świetnie radzi sobie w szkole. Ma łatwość uczenia się i zapamiętywania. Jest przyjacielska i bardzo lubiana w swojej klasie.

Jej nauczycielka Charlotte Williams mówi: „Mam wielkie szczęście, że od dwóch lat mam Grace w klasie.”

Rodzice Grace chętnie opowiadają o sobie. Chcą by dzieci takie jak Grace były widoczne. Bo to pomaga innym rodzinom z dziećmi z zespołem i ludziom w ogóle, akceptować i rozumieć, że to piękni, dobrzy i fantastyczni ludzie.

„Bardzo ważne jest dla nas przekazanie wiadomości, że jest tylko małą dziewczynką, która ma zespół Downa. To nic wielkiego”.

Mają jeden dodatkowy chromosom, ale mają też dodatkowe pokłady serdeczności, łagodności i uśmiechu.

Jeśli się zgadzasz – podziel się tą historią na facebooku ze swoimi przyjaciółmi i rodziną!