Litwini zawstydzili Polaków. Z okazji 11-go listopada przygotowali oryginalny prezent

Podczas, gdy polskie władze bynajmniej nie stanęły na wysokości zadania w czasie organizacji 100-lecia Odzyskania Niepodległości, nasi wschodni sąsiedzi przygotowali nam bardzo oryginalny prezent.

Koleje Litewskie „Lietuvos geležinkeliai” nagrały filmik, na którym septet lokomotyw wykonuje nasz hymn narodowy.

A wszystko pod batutą maestro Zbigniewa Lewickiego, dyrygenta, wirtuoza skrzypiec i koncertmistrza Litewskiej Państwowej Orkiestry Symfonicznej.

„Przede wszystkim, chcę dołożyć się do życzeń – jestem litewskim Polakiem, dlatego to święto jest dla mnie ważne” – mówił dyrygent.

„W tym ważnym dniu składamy życzenia wszystkim Polakom. Polska jest dzisiaj dla nas ważnym partnerem biznesowym, szczególnie gdy nasze kraje połączył odcinek linia kolejowej „Rail Baltica”.

Hymn narodowy wybrzmiały dźwiękami lokomotyw symbolizuje naszą postawę. Wierzymy w niestandardowe rozwiązania, zrywamy ze stereotypami przeszłości i jesteśmy nowoczesnym partnerem dla naszych sąsiadów” – mówił Mantas Bartuška, Dyrektor Generalny spółki „Lietuvos geležinkeliai”.

To nie było łatwe zadanie. Maestro dyrygował jednocześnie ze skrzypcami w rękach, a do orkiestry trzeba było dobrać lokomotywy o właściwych tonacjach.

Przygotowania zajęły ponad miesiąc. Ale trzeba przyznać, że wyszło fantastycznie. Jesteśmy pod wrażeniem i doceniamy trud i zaangażowanie w realizację tak trudnego i ciekawego pomysłu.

Zobaczcie ten niezwykły występ. Mamy nadzieję, że Wam się spodoba!