Ta straszna choroba zmieniła ją nie do poznania. Waży zaledwie 20kg…

37 letnia Rachel Farrokh waży tylko 20 kg, tyle co 5 letnia dziewczynka. Rachel schudła tak bardzo z powodu ciężkiej postaci anoreksji Anorexia Nevrosa.

Państwo Farrokh objeździli szpitale i specjalistów w poszukiwaniu terapii, na którą zareagowałoby ciało Rachel. A ono nie współpracowało. Poprawa była znikoma a ona cierpiała coraz bardziej.

„Trzeba zatroszczyć się przede wszystkim o głowę, to mózg steruje ciałem.”

Mąż Rachel czuł się bezradny wobec jej cierpienia. Ale głos wewnętrzny powiedział mu, że jedyne co może dla niej zrobić, podczas gdy nie pomagało żadne leczenie, to bardziej ją kochać i pokazać jej to. Zrezygnował z pracy i zajął się nią na pełny etap. Poświęcił jej cały swój czas i uwagę.

Rachel wystąpiła, w nagraniu w którym opowiada o swojej drodze po lekarzach i terapiach, apeluje o pomoc. Jakąkolwiek.
Społeczność internetowa zareagowała na stan Rachel i postawę jej męża z pełnym zaangażowaniem, tworząc projekt crowdfundingowy, który umożliwił zbiórkę funduszy na jej leczenie i opiekę nad nią.

Dzięki temu, że upublicznili swoją historię sytuacja zaczęła się zmieniać. Wreszcie Rachel trafiła na leczenie, które zajęło się jej przypadkiem skutecznie. Przy ogromnym wsparciu męża, który nie wstydził się mówić o ich problemie uzyskali tak bardzo potrzebną pomoc. Pomoc, bez której Rachel umarłaby z wycieńczenia cierpiąc przy tym psychiczne katusze.

Rachel przyczyniła się do rozpowszechnienia wiedzy o tej ciężkiej chorobie wyniszczającej umysł i ciało. Dzięki niej wielu ludzi przestało postrzegać zaburzenia odżywiania jako efekt próżności.

Oboje wierzą, że Rachel całkowicie wyzdrowieje. Że znowu będą normalnie żyć. Całym sercem jesteśmy z nimi i trzymamy kciuki za tych wspaniałych ludzi pełnych odwagi i siły. Jeśli doceniasz to co zrobili udostępnij. Potrzebują wciąż wsparcia, wiedzy, środków, słów i dobrej energii. Oby jak najwięcej tego otrzymali.

Obejrzyjcie nagranie, w którym Rachel apeluje o pomoc. Jest po angielsku, poniżej w wolnym tłumaczeniu, to co Rachel mówi w filmie:

Youtube

,,Cześć mam na imię Rachel. Potrzebuję twojej pomocy.
Cierpię na ciężką postać anoreksji z jej psychicznymi i fizycznymi objawami. Walczę z chorobą już 10 lat. Ważyłam 30, 20 kg albo nawet mniej. Odwiedziłam mnóstwo szpitali, ale poprawa była bardzo mała. Jest nam ciężko, ponieważ mąż zrezygnował z pracy i jest moją 24 godzinną opiekunką. Chcielibyśmy prosić o każdą pomoc. Jestem gotowa walczyć. Dlatego błagam, jeśli jest cokolwiek, co możesz zrobić, żeby mi pomóc przywrócić życiu smak, zrób to. Cokolwiek to jest, cokolwiek… Dziękuję”

Źródło:Rachael’s Road to Recovery

O równie wielkiej odwadze i sile pisaliśmy tu: Pokonał wstyd i zażenowanie. Długo się wahał czy opublikować te zdjęcia.